Коледните пости на едно момче: Какво да хапнем,ден 29

Hera.bg

Инна Георгиева
Ден 29 от Коледните пости. Вчера вечерта премина в приготвяне на сурвакница за детето. Опуках царевица в тенджера, после Марти за първи път низа с игла. Помогна да направим гевречетата. Таткото се включи при захващането на кръговете от дряна.





За вечеря имаше останал от червения боб, а също и сварени броколи. И аз, и Марти обичаме да ги хапваме просто така. Даже без сол.

У дома често приготвям броколи, защото са добър източник на витамини от групата В (В1, В2, B3, B6), вит. С, вит. К, бета-каротин, фолиева киселина, калций, желязо, магнезий, калий и цинк. Но вероятно най-ценната съставка в броколите е сулфорафанът. Това вещество, от една страна, предотвратява появата на рак на стомаха (като убива Хеликобактер пилори, която го причинява) и рак на кожата (като неутрализира вредното въздействие на ултравиолетовоте лъчи), а от друга страна - намалява растежа на вече зародилите се туморни клетки при много от останалите видове рак. С това си действие сулфорафанът е най-мощното антиканцерогенно вещество, познато на науката до този момент.

Като казах "броколи" - ето тази Разядка с босилек и броколи, оформена да носи коледно настроение, също много обичаме у дома.



Скоро ще съберем най-успешните ни разядки и дипове на отделно място. Те са постни, здравословни и бързи, така че ще бъде интересно за трапезата на Бъдни вечер.

За офиса на моето момче за ден 29 съм подготвила:


Сандвич с паста от маслини, айсберг салатка и чери домати.



Пастата от маслини е много удобна за постите. Освен на филийка, може да си мариновате зеленчуци с нея. Добър източник на желязо, мед, витамин Е. Спомага намаляването на теглото, действа като антихистамин, т.е намалява алергиите, има противовъзпалителни свойства за организма.

Надявам се да ви е полезно и да ви вдъхнови за вашите менюта за Коледни пости.
Ще се радвам да споделите този пост, за да достигне до повече хора.

Tази статия е достъпна в интернет на адрес: www.hera.bg/s.php?n=4682